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曲集『人魚の涙』第3巻 No.12 Hubay, Berceuseの音源

Flute and Piano
Piano only


以下省略

曲目解説

12. フバイ 子守歌 作品74-2
Jenö Hubay (1858-1937) ハンガリーのヴァイオリニスト、作曲家、音楽教師
オーストリア帝国ペシュト(現ブダペスト)生まれ。ハンガリー国立歌劇団のコンサートマスターの父親からヴァイオリンの手ほどきを受ける。13歳でベルリンへ留学し、ヨーゼフ・ヨアヒムの薫陶を受ける。1878年パリでデビューし大成功を収めヴュータンと親交を結び指導を仰ぐ。1882年ブリュッセル音楽院ヴァイオリン科の主任教授。1886年帰国しブタペスト音楽院に転職した。ヴァイオリンのための曲がほとんどだが、4曲の協奏曲やおびただしい数の小品を作曲している。ハンガリー民族色が濃厚な音楽もあるが、ドイツロマン派の延長上の曲も多い。「子守歌」は優しさに満ちた音楽でABAの三部形式だが、Aの部分のピアノ伴奏は6/8拍子でそれに対するメロディは2/4で記譜されている。

12. Hubay Lullaby, Op. 74-2
Jenö Hubay (1858-1937) Hungarian violinist, composer, music teacher Born in Pest, Austria (now Budapest). He receives a violin lesson from his father, a concertmaster of the Hungarian National Opera Company. She studied abroad in Berlin at the age of 13 and received the scent of Joseph Joachim. She made her debut in Paris in 1878 and made her great success with Vieuxtan and seeks her guidance. 1882 She is the chief professor of the violin department of the Brussels Conservatory. She returned to Japan in 1886 and moved to the Budapest Conservatory. She mostly composes songs for the violin, but she composes four concertos and numerous pieces. There is music with a strong Hungarian ethnicity, but there are also many songs that are extensions of the German Romantics. "Lullaby" is a kind music and ABA ternary form, but the piano accompaniment of the A part is notated in 6/8 time signature and the melody for it is notated in 2/4.



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